Visszér megelőzése vénás tornával

A visszér sokak életét megkeseríti.  A lábakon megjelenő girbe- gurba, kitüremkedő visszerek nem csak esztétikai problémát okoznak, hanem egészségünket is veszélyeztethetik, ezért fontos megelőzni a betegség kialakulását.

A következőkben néhány olyan egyszerű gyakorlatot osztok meg, amelyek jótékony hatással vannak a vérkeringésre, így segítik a vénás betegségek megelőzését.

Fontos az elővigyázatosság! Ha valakinél már kialakult valamilyen keringési zavar a torna megkezdése előtt konzultáljon kezelőorvosával, gyógytornászával.

A gyakorlatokat háton fekvésben végezzük, a kiinduló helyzetben a lábak legyenek nyújtva, a karok legyenek a test mellett.

  1. Belégzés orron keresztül, közben a karok a fül mellé emelnek. Kilégzés szájon keresztül, a karok visszaengednek a test mellé. 4x
  2. Farizmokat összeszorítjuk, majd ellazítjuk. 8x
  3. Combizmokat megfeszítjük a térdkalács felhúzásával, majd ellazítjuk. 8x
  4. Mindkét lábfejet hosszan előrefeszítjük, majd ellazítjuk. 8x
  5. Lábujjakat bekarmoljuk és kiengedjük. 10x
  6. A lábfejekkel felváltva integetünk a lábfej előre és hátrafeszítésével. 10x
  7. Bokából egymás felé fordítjuk mindkét talpat, majd kifelé forgatjuk őket. 10x
  8. Bokából jólesően körzünk mindkét irányba. 10x-10x
  9. Hasi légzés: A két kéz a hason, az alsó bordákon. Belégzés orron keresztül, kezek emelkednek a hason, kilégzés szájon keresztül. 4x
  10. Váltva talpra húzzuk a lábunkat, majd visszanyújtjuk, felváltva ismételjük a két oldalon. 10x-10x
  11. A lábak talpon vannak, innen egyik térdet felnyújtjuk és bokából integetünk 10x, majd visszatesszük és a másik lábbal is elvégezzük a gyakorlatot.
  12. A lábak talpon vannak, innen az egyik térdet felnyújtjuk és bokából köröket írunk le 10x, majd visszatesszük és a másik lábbal is elvégezzük a gyakorlatot.
  13. Biciklizzünk az egyik lábunkkal előre 10x, majd hátra 10x, míg a másik lábunk talpon marad, majd megismételjük a gyakorlatot a másik lábbal is.
  14. Maradjon mindkét láb talpon, a talpakat beleszorítjuk a talajba és a medencét megemeljük a farizmok megfeszítésével, majd visszatesszük. 10x
  15. Nyújtsuk vissza a lábakat, a karok legyenek a test mellett. Belégzés orron keresztül, közben a karok a fül mellé emelnek. Kilégzés szájon keresztül, a karok visszaengednek a test mellé. 4x

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük