Dinamikus bemelegítés futóknak

Néhány ok, hogy ne hagyd ki a futás előtti bemelegítést:

  • A bemelegítés előkészíti a szervezetet a fokozott igénybevételre, amit a futás jelent.
  • A dinamikus bemelegítés növeli a sportolás során leadott teljesítményt, hosszú távon fokozza az izmok erejét, rugalmasságát és javítja az állóképességet.
  • A futás előtt rendszeresen végzett erősítő- és dinamikus nyújtógyakorlatok segítik megelőzni a sérüléseket.
  • És végül, de nem utolsó sorban: csak 10 perc és utána sokkal jobban esik a futás. 🙂

Read More

Tornával az elülső térdfájdalmak ellen

A térd elülső fájdalma sokakat érintő probléma, ami sportolók és ülőmunkát végzők körében egyaránt előfordul. A patellofemoralis szindróma jellemzője, hogy a fájdalom a térdkalács alatt, vagy körül jelentkezik és  általában fokozódik guggolás, felfelé, vagy lefelé lépcsőzés, futás, ugrás, vagy hosszan tartó ülés következtében. A szindróma gyakran kialakul kamaszok, fiatal felnőttek és idősek esetében is, a Családorvosok Amerikai Akadémiája szerint ez a térdfájdalmak leggyakoribb oka.

Read More

5+1 tipp az “álló ülőmunkához”

  • Válassza az ülő- álló munkavégzést! Az egész napos állás az üléshez hasonlóan megterhelő a
    szervezet számára. Egészségünk szempontjából az a legjobb, ha a nap folyamán minél
    gyakrabban változtatunk testhelyzetet. Ajánlott fél-egy óránként rövid pihenőket tartani,
    vagy váltani az ülő és az álló munkavégzés között. Egyéntől függően az ülő és állómunka
    ideális aránya, 1-1,5:1 -hez.

Read More

Irodai ergonómia

Az elmúlt években számos tanulmány jelent meg, ami az ülőmunka egészségkárosító hatásait igazolja. A több órán át tartó helytelen ülés okozhat, többek között derék-, nyak-, és vállfájdalmakat. Ezek a panaszok megelőzhetőek rendszeresen végzett testmozgással és a megfelelő irodai környezet kialakításával. A következőkben röviden összegzem mire érdemes figyelni a munkahelyen.

Read More